İSTANBUL TAKSİ SORUNUNUN ONLARCA YILDIR ÇÖZÜLEMEMESİNİN NEDENLERİ VE ÇÖZÜM YOLU

DURUM TESPİTİ:

2008 YILINDA İ.B.B. TARAFINDAN TAKSİ-DOLMUŞ YÖNERGESİ İLE BELİRLENEN TAKSİ YÖNETİM MERKEZİ KURULMASI VE İŞLETİLMESİ İŞİ 2011 YILINDA İBB İŞTİRAKLERİNDEN BİRİ OLAN İSPARK A.Ş YE İBB MECLİS KARARI İLE VERİLMİŞTİR.

İSTANBUL’DA TAKSİ ULAŞIMI SADECE BİR OTOPARK SORUNU OLARAK GÖREREK İSPARK GİBİ BİR OTOPARK İŞİ YAPAN FİRMAYA TAKSİ ULAŞIMININ TÜM YETKİSİNİ VERMEK YAPILAN EN BÜYÜK STRATEJİK HATA VE TAKSİ YÖNETİM MERKEZİ İŞİNİ LİSANS VERMESİ GEREKİRKEN 2012 YILINDA İHALE AÇARAK İSTANBUL TAKSİ ÇAĞRI VE YÖNETİM SİSTEMİNİ İSTAKSİ ADI ALTINDA İSRAİL-AMERİKAN FİRMASINA TEKEL OLUŞTURACAK ŞEKİLDE DİĞER YERLİ TAKSİ ÇAĞRI VE İŞLETME FİRMALARINI HİÇE SAYARAK SERBEST PİYASADA DA YÖNERGE İLE YASAKLAYARAK İ.B.B DE İHANETİN PARALEL DEVLET YAPILANMA TERÖR ÖRGÜTÜ FETO NUN İBB DEKİ İHANETİN TAM ADIDIR.2015 YILINDA İSE İTAKSİ ADI ALTINDA YAZILIMI VE DONANIMI  ÇİN MENŞEİLİ STREAMAX MARKA SİSTEMİ İTHAL EDEREK BİR SİYASİ PARTİNİN ESKİ GN.SEKRETER YRD. OĞLUNUN OLAN FİRMAYA İHALESİZ ŞEKİLDE VERİLEN İSTANBUL TAKSİ ÇAĞRI VE YÖNETİM SİSTEMİ ; VE YİNE TÜM DİĞER YERLİ FİRMALARI LİSANSLANDIRMAYARAK VE SİSTEM DIŞINA İTEREK REKABET VE ENTEGRASYONU ENGELLENMİŞ ÜLKEMİZDEN SON 12 YIL SÜRESİNCE YERLİ FİRMALAR ULUSAL VE ULUSLAR ÜSTÜ  GLOBAL ARENAYA ÇIKAMAMIŞTIR. BU ARADA ÜLKEMİZDE YERLİ FİRMALARDAN ÇOK DAHA SONRA KURULMUŞ OLAN DÜNYADA BU İŞİ YAPAN YABANCI FİRMALARIN PİYASA DEĞERLERİ 100 MİLYARLARCA DOLAR DEĞERİNE ULAŞMIŞ  VE BU YABANCI FİRMALAR ŞUAN  SÜRÜCÜSÜZ ELEKTRİKLİ TAM OTONOM ARAÇ VE UÇAN TAKSİ ÜRETİMİNE GEÇMİŞTİR. 

ÇÖZÜM ÖNERİSİ:

  İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş. ADINDA İBB BÜNYESİNDE İBB NİN İŞTİRAKİ OLACAK ŞEKİLDE FİRMA KURULMALI VE İSPARK A.Ş DEN YETKİ ALINARAK BU FİRMAYA İSTANBUL TAKSİ İLE İLGİLİ TÜM YETKİ (YENİ T TİCARİ TAKSİ PLAKASI İHALESİ AÇMA DAHİL) VERİLMELİDİR.

  BU FİRMANIN KURUMSAL YAPISI VE FİRMA HİSSE SAHİPLERİ ARASINDA İ.B.B ,İSTANBUL TAKSİ PLAKA SAHİPLERİNİ TEMSİL EDEN İSTANBUL TAKSİCİLER ESNAF ODASI TÜZEL KİŞİLİĞİ ,İSTANBUL TAKSİ ŞOFÖRLERİNİ TEMSİL EDEN İSTANBUL EMEKÇİ TAKSİ ŞOFÖRLERİ SENDİKASI, İSTANBUL TAKSİ’SİNİ ÜRETECEK OLAN YERLİ ARAÇ FİRMASINA BELİRLİ ŞİRKET HİSSELERİ VERİLEREK ŞİRKET YAPISI KURULMALI VE DAHA SONRA BELİRLİ HİSSE DE HALKA ARZ EDİLMELİDİR.

  İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş. 2000 YENİ T PLAKASI İHALESİ AÇARAK TANESİ 1.5 MİLYON TL DEN 3 MİLYAR TL LİK NAKİT SERMAYE İLE YERLİ ELEKTRİKLİ GÜVENLİK KABİNLİ İSTANBUL TAKSİ’SİNİ ÜRETECEK FİRMAYA ORTAK OLUNMALIDIR.

  İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş BÜNYESİNDE İŞLETİLECEK OLAN TAKSİ YÖNETİM MERKEZİ YERLİ AKILLI TABLET TAKSİMETRE İLE DİĞER TÜM FARKLI FİRMALARIN TAKSİ ÇAĞRI MERKEZLERİNİN VE TAKSİ UYGULAMALARININ DA BU TABLET TAKSİMETREYE ENTEGRE OLACAĞI SİSTEM İÇİNDE BÜTÜNLEŞMELİDİR.

  İBB İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş. İÇİNDE DEVLET SORUMLULUĞUNU ÜSLENEN GÜVENLİK AMAÇLI STRATEJİK AMAÇLA HAREKET ETMELİDİR. ÜRETİLECEK OLAN YERLİ GÜVENLİK KABİNLİ ELEKTRİKLİ TAKSİLERİN VE İÇİNDE YERLİ TAKSİ UYGULAMALARININ DÜNYAYA HAKİM OLMASINI YURTDIŞINA SATIŞINDA DA ÖNCÜ OLMALIDIR. İBB ONAYLI TAKSİ İŞLETMEK İSTEYEN FİRMALARA LİSANS VERİLMELİ VE LİSANS VERİLEN BU FİRMALARDA BİRDEN FAZLA T PLAKASI SATIN ALABİLMELİDİR. VE T PLAKASI TAKSİ İŞLETMEK İSTEYEN BU LİSANSLI FİRMALAR KAMU ALANLARINDA DA TUHİM ONAYLI TAKSİ DURAĞI AÇABİLMELİDİR. VE BU FİRMALAR İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş DEN LİSANSLI OLARAK ÇALIŞTIĞI İÇİN TABLET TAKSİMETRE İLE DENETLENDİĞİ İÇİN İŞLETTİĞİ TAKSİ DURAKLARI VE İŞLETTİĞİ TAKSİLERDEN SORUMLU OLARAK İŞLETTİĞİ TAKSİLERDE Kİ EMEKÇİ TAKSİ ŞOFÖRLERİNİN EĞİTİMLERİNİ MESLEKİ GELİŞİMLERİNİ SÜREKLİ DENETİMLERİNİ SAĞLAMALIDIR.

İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş ;LİSANS VERDİĞİ TAKSİ ŞİRKETLERİNDEN ŞİRKET HİSSESİ SATIN ALABİLMELİDİR.

  İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş İSPARKIN İŞLETTİĞİ UMUMA AÇIK TAKSİ DURAKLARINI 7/24 İŞLETMELİDİR.

İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş NİN BÜNYESİNDE YOL YARDIMI ACİL YARDIM VE DENETİM ARAÇLARI ELEKTRİKLİ ARAÇLARI OLMALIDIR. DİĞER ESNAF DURAKLARINI DA ZABITA İLE BERABER EŞGÜDÜMLÜ DENETLEMELİDİR.

TAKSİ YÖNETİM MERKEZİ

HÜSEYİN OBRUK