Ekrem İmamoğlu’ndan taksi açıklaması:Kente özel bir taksi modeli çalışacağız. Sürücünün güvenliği, toplum sağlığını koruyacağız. Koyacağımız düzenle esnaf, İstanbullu herkes kazanacak

Kas - 21
2020

Ekrem İmamoğlu’ndan taksi açıklaması:Kente özel bir taksi modeli çalışacağız. Sürücünün güvenliği, toplum sağlığını koruyacağız. Koyacağımız düzenle esnaf, İstanbullu herkes kazanacak

“UKOME temsilcilerinde bir değişiklik yapıldı. Konuyla ilgisi olmayan temsilciler gönderildi. Eminim onlar ve amirleri de ‘Biz, buraya neden geldik’ diyordur. Siyasi mekanizmayı, belediyenin karar alma mekanizmasından fazla temsilciye sahip olsun, çoğunluk olsun diye istiyorlar. İşi engellemenin daniskasıdır. Ancak çok büyük destek var. Ben, taksi plakası üzerinden rant elde etmeye çalışan bir avuç insana karşıyım. Plaka sahibinin ve taksi esnafının yanındayım. Dünyanın en kötü taksi hizmeti veren şehirlerinden biriyiz. Taksici kazanmıyor. Kira fiyatları tavan. Kazanmayınca hat ve yolcu seçiyor. Tam 30 yıldır taksi sayısı artmıyor. Bu olumsuzluklar birleşince, başka aktörler devreye sokuluyor. Bundan herkes rahatsız. Emekçi de mutlu değil. Bunu düzelteceğiz. Ulaşım akademisi kuracağız. Bu akademide taksici olacaklara, bir statü kazandıracağız, sertifika vereceğiz. Taksiciyi güvence altına alacak bir protokol metni kazandıracağız. Dijital ödeme getireceğiz. Boş yere trafikte gezdirmeyecek bir sistemle taksileri donatacağız. Kente özel bir taksi modeli çalışacağız. Sürücünün güvenliği, toplum sağlığını koruyacağız. Koyacağımız düzenle esnaf, İstanbullu herkes kazanacak. UKOME karar alacak biz İstanbulluya 5 bin taksinin stratejisini hazırlayacağız. Kiralama modeliyle ihaleye çıkacağız.”

Bir cevap yazın

İstanbulluların bilgisine!

Yeni Taksi Sistemi ile yolcular ve şoför esnafımızın kazanımları neler olacak?

📌Güvenli ve itibarlı bir taksi sistemi kurulacak.

📌Plakalar İBB’ye, yani 16 Milyon İstanbulluya ait olacak, rant ortadan kalkacak.

📌Taksi sayısındaki artış ile taksiye erişim kolaylaşacak.

📌Yolcu ve güzergâh seçme, fazla ücret alma durumları yaşanmayacak.

📌Aracı ve acenteler devreden çıkacak, şikayetler için resmi muhataplar olacak.

📌Düzenli vardiya sistemi ile şoförlerin kendilerine zaman ayırarak, sosyal hayat kaliteleri yükseltilmiş olacak.

📌Şoför ve yolcular panik butonu ile güven içerisinde yolculuk yapacak.

📌Şoförlerin özlük hakları garanti altına alınacak. Sigortaları ve işsizlik primleri tam olarak yatırılacak.

📌Hizmet kalitesi standartları ve sürekli denetimler ile kalite korunacak.

📌Sosyal yardım ve primler ile net 6.622 tl ücret verilecek. Bu sayede sürücüler gelir kaygısı yaşamadan sadece işlerini iyi yapmaya odaklanacak.

📌Araçların sürekli temiz, hijyen kuralları uygulanan ve bakımlı olması sağlanacak.

📌Uygulama ile yolcular yaklaşık ne kadar zamanda varacaklarını ve ne kadar ödeme yapacağını bilecek, verilen hizmeti oylayarak denetim de gerçekleştirmiş olacak.