Farklı taksimetre yazılımı: İBB, İstanbul Havalimanı’ndaki 700 taksiden 400’ünü ‘bağladı’

Tem - 23
2021

Farklı taksimetre yazılımı: İBB, İstanbul Havalimanı’ndaki 700 taksiden 400’ünü ‘bağladı’

İBB, İstanbul Havalimanı’nda çalışan 700 takside yaptığı denetimde taksimetreleri standartlara uygun olmayan 400 taksinin çalışma iznini askıya aldı. İddiaya göre farklı yazılım kullanan taksilerde taksimetre ücreti yüzde 8-10 daha fazla çıkıyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Havalimanı’ndaki 700 taksiden 400’ünün farklı bir yazılım kullandığı gerekçesiyle çalışma izinlerini askıya aldı. Taksimetlerin yüzde 8-10 arasında fazla ücret çıkardığı iddia ediliyor.

Habertürk’ten Esra Boğazlıyan’ın haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bayramdan hemen önce, İstanbul Havaalanı’nda hizmet veren 700 taksiden 400’ünün çalışmasını durdurdu. Çünkü bu 400 taksinin ENTaksi denilen kendi yazılımlarını kullandıkları ve bu yazılımın İBB’nin taksimetre yazılımı olan İ-Taksi’yle entegre olmadığı, denetlenemediği belirlendi. NTaksi yazılımının, İBB’nin belirlediği taksimetre ücretiyle uyumlu olmadığı, bu yazılımla yüzde 8-10 arasında daha fazla taksimetre ücreti alındığı iddia ediliyor.

PEŞ PEŞE İKİ TAKSİ; BİRİ 282 TL DİĞERİ 304 TL

İstanbul taksi camiasından kaynakların aktarımına göre; olay, yaklaşık bir yıldan fazladır devam eden şikayetlerle ortaya çıktı. İddiaya göre; Bir aile, İstanbul Havalimanı’ndan 2 taksiye bindi, peş peşe Pendik’e gitti. Peş peşe giden 2 taksiden biri 282 lira yazarken diğeri 304 lira yazdı. Aile hemen şikayetçi oldu. Aynı yere peş peşe giden iki taksideki farkın farklı taksimetreden kaynaklandığı öne sürülüyor.

‘KENDİ YAZILIMLARINI KULLANIYORLAR’

İstanbul Büyükşehir Belediyesi kaynakları; havalimanı taksileri İ-taksi’nin taksimetre yazılımını kullanmaları için İBB tarafından defalarca uyarıldığını ancak kendi yazılımlarını kullanmaya devam edince bayramdan önce 400 taksinin faaliyeti durdurulduğunu belirtti. İBB kaynakları, ‘Kendi yazılımlarını geliştirmişler. Bütünüyle denetim dışı. Uyarılarımıza rağmen kendi yazılımlarını kullanmaya devam ettiklerinden taksilerin çalışması durduruldu. Fakat bayramda çalışamayıp mağdur olmamaları için geçici olarak açıldı. Bayramdan hemen sonra İstanbul Taksiciler Odası ve Havaalanı Taksiciler Kooperatifi’yle bir araya gelinerek çözüm sağlanacak’ dedi.

ARACI BAĞLANAN TAKSİCİ: KOOPERATİF MECBUR ETTİ

İstanbul Havalimanı’ndan çalışan, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından ruhsatı askıya alınan bir taksici, “Neden İBB’nin taksimetre yazılımı yerine kendi yazılımınızı kullandınız? Taksimetre fazla mı yazıyor?” sorusuna yanıt verdi: “İ-taksi aplikasyonunu taksiye bağlamak zorundayız yoksa ruhsat alamayız. Yani aracımızda i-taksi aplikasyonu var fakat bunun yanında Ntaksi aplikasyonu da var ve taksimetre Ntaksi üzerinden çalışıyor. Havalimanı Kooperatifi bizi Ntaksi aplikasyonunu kullanmaya mecbur etti. Bir süredir müşterilerden taksimetrenin fazla yazdığına dair şikayetler alıyordum. Kendi arabamla denemesini yaptım şikayet üzerine. Kilometreyi sıfırladım. Taksimetre 100 metrede bir atar normalde. Benim denememde de önce 100 metrede attı, sonrakinde 85-90’a doğru atmaya başladı. Uzun mesafede daha net belli oldu. Bu şekilde taksimetre yüzde 8-10 daha fazla yazar. Taksimin ruhsatı askıya alındı, arabam bağlandı, birkaç gün çalışamadım. Bize yazık değil mi? Burada sorumluluk Havalimanı Kooperatifi’nde. Onlar bizi mecbur bıraktı. Aslında geçen yıl ntaksi için İBB’yle görüşüldü fakat izin alınamadı. Eğer izin alınmış olsaydı havalimanına dönüşlerde belirli bir miktar komisyon yazılım şirketine verilecekti. Bu nedenle bu yazılım kullandırıldı.”

Bir cevap yazın