İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, taksicilere yönelik şikâyetlerin azalması için denetimlerin artırılması ve belediyelere de ceza kesme yetkisinin verilmesi gerektiğini söyledi

Ağu - 15
2021

İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, taksicilere yönelik şikâyetlerin azalması için denetimlerin artırılması ve belediyelere de ceza kesme yetkisinin verilmesi gerektiğini söyledi

Gülden Çoktan – Taksicilere yönelik şikâyetler bitmiyor. Kimi taksimetre açmadan on katı ücret isterken, kimi çeşitli bahanelerle yolcu seçiyor. Yakalandıklarında ise hepsinin bahanesi aynı; araç değişim saati ya da müşteriye gidiyorlar! İstanbul’da son günlerde yapılan denetimlerde çok sayıda araca cezai işlem uygulandı. İstanbul’un kaliteli bir taksi hizmetine ihtiyaç duyduğunu söyleyen İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan, denetim ve ceza kesilmesi noktasında da belediyelere yetki verilmesi gerektiğini belirtti.

‘Herkes şikâyetçi’

İstanbul’da kaliteli taksi hizmetine ciddi manada ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Cihan, “Herkes bu konudan şikâyetçi. Şikâyetler doğrudan bize geldiği için biz bunun daha önceden de farkındaydık. Bu nedenle 1.5 yıldır sistemi değiştirmeye çalışıyoruz. İlk etapta 5 bin, daha sonra bin taksi olarak revize olarak UKOME gündemine getirdiğimiz teklifle, bir şekilde sisteme müdahale edelim istiyoruz. Bizim amacımız taksi plakası üretmek veya kazanç elde etmek değil. Tamamen örnek bir taksicilik hizmetini herkesle paylaşmayı ve göstermeyi amaçlıyoruz. Teklifimiz maalesef gündeme alınmadı. Ama biz bunu gündeme getirmeye devam edeceğiz” dedi.

‘Çoğunda kamera yok’

Birçok ülkede taksiciliğin kurumsallaştığına dikkat çeken Cihan, Türkiye’de hâlâ taksilerin çoğunda kamera olmadığını bildirdi. Taksilere ve taksicilere yönelik şikâyetlerin en aza indirgenmesi için denetimlerin artırılması gerektiğini söyleyen Cihan şöyle konuştu: “Bizde temelde bir sorun var. Şu anda dünyanın birçok yerinde uygulanan bir sistemi getirmeye çalışıyoruz. Şikâyetler çok. Tek çözüm denetimleri artırmak. Biz denetleyemediğimiz için bu tür suistimaller devam ediyor ve artıyor. Taksici kural dışı bir hareket yaptığında ‘Nasıl olsa yakalanmam’ diyor. Çoğu takside kamera yok. Denetim sistemlerimize entegre edemiyoruz, izin vermiyorlar. Suistimali kanıtlayamadığımız için birşey yapamıyoruz.”

‘Dünyada ceza yetkisine sahip trafik zabıtaları var’

İBB Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan sözlerine şöyle devam etti: “Biz gerçekten denetimiyle, eğitimiyle veya diğer bileşenleriyle İstanbul’daki taksi sistemini değiştirmeye çalışmazsak çok sonuç alamayacağız gibi görünüyor. Trafikte belediyenin ve zabıtanın denetim yetkisi yok aslında. Biz denetimlerimizi emniyet ve jandarmayla yaparız. Onlara bilgi sağlarız. Ceza kesme yetkisi emniyet ve jandarmadadır. Biz hiçbir zaman belediyeler olarak ceza yazamayız. Bu çok tartışılır yıllardır. Belediyelerin denetim yetkisinin olması gerektiği net. 15 yıldır ulaştırma toplantı ve şuralarında ulusal olarak konuşulur. Hiçbir zaman bu denetim belediyelere verilmedi maalesef. Dünyadaki örneklerine baktığımızda, belediyelerin ceza kesme yetkisine sahip trafik zabıtaları var. Türkiye’de belediyeler ceza kesme yetkileri olmadığı için ne taksicilikle ne de başka işlerle ilgili ceza uygulayabiliyor! Emniyet ceza kesiyor. Bu da bizim doğrudan denetlememizin önünde bir engel şu anda. Emniyetle görüşmelerde trafik polisi sayısının azlığı gündemdedir. Emniyetin, bütün şehre bu personel sayısıyla yetmesi mümkün olmuyor. Denetim ve ceza yetkisinin belediyelere verilmesi aslında zaruri ama şu an gündemde bile değil.”

Bir cevap yazın

İstanbulluların bilgisine!

Yeni Taksi Sistemi ile yolcular ve şoför esnafımızın kazanımları neler olacak?

📌Güvenli ve itibarlı bir taksi sistemi kurulacak.

📌Plakalar İBB’ye, yani 16 Milyon İstanbulluya ait olacak, rant ortadan kalkacak.

📌Taksi sayısındaki artış ile taksiye erişim kolaylaşacak.

📌Yolcu ve güzergâh seçme, fazla ücret alma durumları yaşanmayacak.

📌Aracı ve acenteler devreden çıkacak, şikayetler için resmi muhataplar olacak.

📌Düzenli vardiya sistemi ile şoförlerin kendilerine zaman ayırarak, sosyal hayat kaliteleri yükseltilmiş olacak.

📌Şoför ve yolcular panik butonu ile güven içerisinde yolculuk yapacak.

📌Şoförlerin özlük hakları garanti altına alınacak. Sigortaları ve işsizlik primleri tam olarak yatırılacak.

📌Hizmet kalitesi standartları ve sürekli denetimler ile kalite korunacak.

📌Sosyal yardım ve primler ile net 6.622 tl ücret verilecek. Bu sayede sürücüler gelir kaygısı yaşamadan sadece işlerini iyi yapmaya odaklanacak.

📌Araçların sürekli temiz, hijyen kuralları uygulanan ve bakımlı olması sağlanacak.

📌Uygulama ile yolcular yaklaşık ne kadar zamanda varacaklarını ve ne kadar ödeme yapacağını bilecek, verilen hizmeti oylayarak denetim de gerçekleştirmiş olacak.