İş yapmakta zorlanan turkuaz taksi sürücüleri İBB’ye başvurdu

Oca - 06
2020

İş yapmakta zorlanan turkuaz taksi sürücüleri İBB’ye başvurdu

İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, yüzde 15 pahalı tarifeye sahip olan İstanbul’da 350 turkuaz taksinin iş yapmakta zorlandığını bildirdi. Turkuaz taksiler İBB’ye başvurarak tekrar sarı renge dönmek istiyor.

Dünya Gazetesi’nden Aysel Yücel’in haberine göre; İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, “Bu taksiler piyasada yüzde 15 daha yüksek ücretle çalışıyorlar ancak halkta taksi için sarı renk algısı oturduğu için, iş yapmakta zorlanıyorlar. Bu sebeple İBB’ye gittik. Onay alırsak isteyen sarı renge dönebilecek” dedi. İstanbul’da bekledikleri ilgiyi göremeyen turkuaz renkli lüks taksi sahipleri, sarıya dönmek için İBB’nin kapısını çaldı.

‘İBB’DEN KARAR BEKLİYORUZ’

Konuyla ilgili açıklama yapan İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Eyüp Aksu, İstanbul’da 350’ye yakın turkuaz taksi olduğu bilgisini vererek, “Bu taksiler piyasada yüzde 15 daha yüksek ücretle çalışıyorlar ancak halkta taksi için sarı renk algısı oturduğu için, iş yapmakta zorlanıyorlar. Bu sebeple onlar adına İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) ile konuşuyoruz. Taksicilerin talebini ilettik, bir karar bekliyoruz. İBB’den beklediğimiz onayı aldığımız takdirde isteyen, açıklanacak karar sonrası sarı renge dönebilecek. Sarı renge dönenler normal tarifeden devam edecek, istemeyenler yüzde 15 pahalı tarife ile devam edecek” diye konuştu. Mavi taksilere sarıya dönüş izni çıkması durumunda birçok taksicinin üst segmentteki aracını satarak, daha düşük segmentli araç alması bekleniyor.

İstanbulluların bilgisine!

Yeni Taksi Sistemi ile yolcular ve şoför esnafımızın kazanımları neler olacak?

📌Güvenli ve itibarlı bir taksi sistemi kurulacak.

📌Plakalar İBB’ye, yani 16 Milyon İstanbulluya ait olacak, rant ortadan kalkacak.

📌Taksi sayısındaki artış ile taksiye erişim kolaylaşacak.

📌Yolcu ve güzergâh seçme, fazla ücret alma durumları yaşanmayacak.

📌Aracı ve acenteler devreden çıkacak, şikayetler için resmi muhataplar olacak.

📌Düzenli vardiya sistemi ile şoförlerin kendilerine zaman ayırarak, sosyal hayat kaliteleri yükseltilmiş olacak.

📌Şoför ve yolcular panik butonu ile güven içerisinde yolculuk yapacak.

📌Şoförlerin özlük hakları garanti altına alınacak. Sigortaları ve işsizlik primleri tam olarak yatırılacak.

📌Hizmet kalitesi standartları ve sürekli denetimler ile kalite korunacak.

📌Sosyal yardım ve primler ile net 6.622 tl ücret verilecek. Bu sayede sürücüler gelir kaygısı yaşamadan sadece işlerini iyi yapmaya odaklanacak.

📌Araçların sürekli temiz, hijyen kuralları uygulanan ve bakımlı olması sağlanacak.

📌Uygulama ile yolcular yaklaşık ne kadar zamanda varacaklarını ve ne kadar ödeme yapacağını bilecek, verilen hizmeti oylayarak denetim de gerçekleştirmiş olacak.