İSTANBUL TAKSİ SORUNUNUN ONLARCA YILDIR ÇÖZÜLEMEMESİNİN NEDENLERİ VE ÇÖZÜM YOLU

İSTANBUL TAKSİ ULAŞIM A.Ş.‘NİN ; İ.B.B. TARAFINDAN KAMU İŞTİRAKİ OLARAK KURULMASI İLE TAKSİYE ÖZEL CAN GÜVENLİK KABİNLİ ELEKTRİKLİ ARACIN ÜRETİLMESİ İÇİN FABRİKA KURULMASI ,TAKSİ SAHİPLERİNİN VE EMEKÇİ TAKSİ ŞOFÖRLERİNİN ORTAK YAPILMASI TEKLİFİ

 

YİNE DE YERLİ FİRMALARA İZİN (LİSANS) VERMEK YERİNE İHALE AÇIP

Filistin’de Gazzede Müslümanlara kurşun sıkan, çocuklarımızı katleden, üzerlerine acımasızca bomba yağdıran İsrail’e gösterilen tepkinin karşılığı olarak İstanbul Büyük Şehir Belediyesi İSPARK Taksi yönetim merkezinin ihalesini çeşitli oyunlarla İsrail kökenli VERİFONE isimli bir firmaya verildi. Artık bundan böyle taksiciye ödenen her bir kuruş İsrail’e gidecek ve bizlere Müslümanlara, Türklere bomba olarak, kurşun olarak geri dönecek.. Bunu nasıl yaptınız.. Hiç mi vicdanınız sızlamıyor?İSTANBUL BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ İSPARK’A GÖZ YUMARAK YETKİ VERDİ. Gizlice yapılan ihalede uyuyanlar geç uyandı..
.TAKSİCİ ESNAFI İSYANDA…
İstanbul’da artık Taksicileri israil şirketi yönetecek..Sesi yerinde neler oldu, hiç haberiniz var mı?Taksiciye ödenen her bir kuruş müslümanlara ve Türklere kurşun olarak geri dönecek..
TAKSİCİLER ODASI BAŞKANI YAHYA UĞUR’UN İSTİFASI İSTENEREK TEPKİLERİN ODAK NOKTASI OLDU..
Filistin’de Gazzede Müslümanlara kurşun sıkan, çocuklarımızı katleden, üzerlerine acımasızca bomba yağdıran İsrail’e gösterilen tepkinin karşılığı olarak İstanbul Büyük Şehir Belediyesi İSPARK Taksi yönetim merkezinin ihalesini çeşitli oyunlarla İsrail kökenli VERİFONE isimli bir firmaya verildi. Artık bundan böyle taksiciye ödenen her bir kuruş İsrail’e gidecek ve bizlere Müslümanlara, Türklere bomba olarak, kurşun olarak geri dönecek.. Bunu nasıl yaptınız.. Hiç mi vicdanınız sızlamıyor?İhale nasıl oldu, neler döndü?..Kimseye duyurulmadan gizli yapılan ihalenin gerçek yüzü 2 yıl sonra ortaya çıktı.. Taksiciler dahi konuyu yeni öğrenmişler..Ticari taksilerle ilgili İBB İŞTİRAKİ İSPARK’ın ”TAKSİ YÖNETİM MERKEZİ” ihalesine katılacak istekliler için13.03.2012 son başvuru tarihli yeterlilik şartnamesi idarece düzenlenmiştir. . Akabinde, yaklaşık 13 ay sonra 16.04.2013 tarihinde ihale yapılacağı duyurulmuştu. Daha sonra bu tarih zeyilnameler ile önce 24.04.2013 tarihine, daha sonra çeşitli oyunlarla 08.05.2013 tarihine ertelenmişti.İSPARK ihalesinin ise İsrail kökenli bir ABD kuruluşu olan VERİFONE Firmasına verilmek istenmesi nedeni ise ihaleye konulan ”İş deneyim belgesi” gibi önemli bir kriterin yeterlilik başvurusu sırasında istenmeyip hemen ihalenin yapılma aşamasında apar-topar istenerek çeşitli oyunlar oynandı. Oysa böyle bir ihale Türkiye’de ilk kez yapılıyordu. İhaleye girecek firmada yeterlilik belgesi istenmesi ihaleyi bu firmaya verilmek istenmesinin açık açık oyunlarıydı.
TAKSİCİLER ODASI NEDEN SESSİZ KALIYOR?
Bu işin içeriğinden zavallı bir çok taksicinin haberi yok. Sonuçlarında neler yaşanacağını düşünemiyorlar. Oysa bugünlerde bütün İsrail ürünlerine boykot uygulanıyor. Taksi yönetim merkezi ihalesi İSPARK ve İBB aracılığı ile VERİFONE adlı bir İsrail firmasına veriliyor.Oysa İstanbul’da taksici esnafının hakkını korumak için İstanbul taksiciler odası var. Bunun yanı sıra ilçelerde de taksicilerin üye oldukları bir çok odalar bulunuyor. Bu başkanlar ihaleye sadece sessiz kalarak seyir ettiler.. Neden tepki gösterilmedi, neden itiraz edemediler..En büyük yetki ve sorumluluk İstanbul Taksiciler odasıdır. Oda başkanı Yılmaz Yahya Uğur ve yönetimi bu ihaleye ses çıkarmadan neden sessiz kaldılar. Bir çok Sivil Toplum kuruluşları neden tepki göstermediler. Taksici esnafı gün geçtikçe bataklığa sürükleniyor. Ama bu yetkiyi kongrede Y. Yahya Uğur’a oy veren taksici esnafı olduğu için şimdi pişmanlıklarını dile getiriyorlar. Yaptıkları açıklamalarla, eleştirilerle şimdi de başkan Y. Yahya Uğur’u istifaya davet ediyorlar. Ama Atı alan Üsküdarı geçti, son oyunlar fayda getirmeyecektir. Bütün oda başkanları da, taksilerle ilgili platform ve dernek faaliyetleri veren kuruluşlar tepkilerini göstererek istifa etmelidirler. Bütün taşımacılık camiasında hizmet veren STK’lar burada sorumludur, kusurludur.Fakat, İsral’in Müslüman düşmanlığı, İslam ülkelerine ve son olarak Filistin- Gazzeye karşı başlattığı savaşta her gün öldürülen Müslümanlara karşı yapılan saldırıda büyük sorumluluklarının olduğunu ve onlara atılan her kurşuna ortak olduklarını unutmamalıdırlar. Eğer oda başkanı Yahya Uğur’da ve İstanbul’da Yahya Uğur’a destek veren sorumlu diğer oda başkanlarında ufacık bir Müslümanlık duygusu, İslami görüş vicdanı varsa bu olaya tepkilerini koymalı, açıklama yaparak derhal istifa etmelidir…
(PHA)http://www.parlamentohaber.com/akpli-istanbul-buyuksehir…
Global Supply Chain Operations Verifone Israel11 Ha’amal Street, Park Afek | Rosh Ha’ain,4809239 IsraelT +972 73 2069002 | M +972 54 6778102| F +972 73 2069131moshe_i1@verifone.com
Günün sorusu CHP’li İBB Meclis Üyesi Soydan Alkan’dan: İsrail askerleri Mescidi Aksa’ya postallarıyla girip Filistin halkına şiddet uygularken, AKP’li İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İsrail”li Verifon Şirketine ihale mi verdi?İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclisi CHP Meclis Grubu Haber Bülteni/Basın Danışmanı Hıdır ULAĞ”ın geçtiği haber şöyle:
İBB Meclisinin CHP’li Üyesi Soydan Alkan hazırladığı yazılı soru önergesini sözlü okuyarak İBB Başkanı Kadir Topbaş’a “İstanbul da 18 bin taksiyi ilgilendiren “İstaksi” projesini 6 milyon teminat bedeli ile İsrailli Verifon şirketine verildiğini basından öğrendik. Taksici esnafının Filistin de yaşanan olaylar nedeniyle ihalenin İsrail’li şirkete verilmesine karşı tepki gösterdiğini özellikle belirtmek isterim” hatırlatmasında bulundu
ve şu soruları sordu: İhale ne zaman yapılmıştır ve ihaleye kaç firma katılmıştır? İhale de şaibeler olduğu konusunda basında haberler çıkmıştır. Bu şaibeler ile ilgili şirket bünyesinde soruşturma yapılmış mıdır? Ne gibi sonuçlara varılmıştır?“İstaksi” isminin özel bir şahsa ait olduğu doğru mudur? Doğruysa kullanım hakkı başka bir şahsa ait olan ismin bu proje de kullanılması suç değil midir? Özel bir şirketin farklı şahıslara ait taksilere gerektiğinde ceza uygulayacağı doğru mudur? Doğruysa bu cezalar nasıl uygulanacaktır? Mağduriyet oluşmaması için ne gibi önlemler almayı düşünüyorsunuz?İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisinin 2014 yılı Kasım ayı toplantılarında İBB Meclisinin CHP’li Üyeleri Soydan Alkan, Mesut Kösedağı, Servet Baylan Hüseyin Sağ imzaları ile İBB Meclis Başkanlığınca oy birliği ile Başkanlık Makamına havale edilen önerge:Yazılı Cevaplandırılmasını İstediğimiz Sorular:İsrail’li askerlerin Mescidi Aksa’ya postallarıyla girip Filistin halkına şiddet uyguladığını ayrıca bu olaylara Cumhurbaşkanı ve hükümetin sert tepki verdiğini hatırlattıktan sonra İstanbul da 18 bin taksiyi ilgilendiren “İstaksi” projesini 6 milyon teminat bedeli ile İsrailli Verifon şirketine verildiğini basından öğrendik.
Taksici esnafının Filistin de yaşanan olaylar nedeniyle ihalenin İsrail’li şirkete verilmesine karşı tepki gösterdiğini özellikle belirtmek isterim. Yine Birleşik Taksi Şoförleri Derneği Başkanı’nın basına verdiği demeçte kendilerinden görüş alınmadığını, teknik şartnamedeki bazı maddelerin taksicilerin çalışma özgürlüğünü kısıtlayacağını, projenin tekelleşmeye neden olacağını ve rekabet ortamının ortadan kaldıracağını dile getirmektedir. Bu bilgiler ışığında;İhale ne zaman yapılmıştır ve ihaleye kaç firma katılmıştır?İhale de şaibeler olduğu konusunda basında haberler çıkmıştır. Bu şaibeler ile ilgili şirket bünyesinde soruşturma yapılmış mıdır? Ne gibi sonuçlara varılmıştır?Basında çıkan haberlere göre“İstanbul Büyükşehir Belediyesi gerek gördüğünde operatörün konuşmakta olduğu hatta katılarak operatör ve müşteri fark etmeden çağrıyı dinleyebilecektir” maddesinin teknik şartnamede yer aldığından bahsedilmektedir. Bu haberler doğru mudur? Doğruysa İBB’nin vatandaşı dinlemesi yasal mıdır? Yasal değilse hangi yetkiye dayanarak bu madde şartnameye koyulmuştur?İhale şartnamesi hazırlanırken taksici esnafının bağlı olduğu oda, vakıf ve derneklerden görüş alınmış mıdır? Alınmışsa hangi istekleri yerine getirilmiştir?Teknik şartnamedeki taksici esnafının itiraz ettiği maddeler belirlenmiş midir? Bu maddeler hangileridir ve düzeltici çalışmalar yapılmış mıdır?Bütün taksilerin tek bir şirkete bağlanması tekelleşmeye sebep olacak ve rekabeti ortadan kaldıracak. Yine projeye göre taksiler tek bir çağrı merkezine bağlanacak ve duraklarda telefon kullanılmayacak. Dolayısıyla bu durumdan taksicilerin ve taksi durağı işleten vatandaşların mağdur olacağını düşünüyor musunuz? Oluşacak mağduriyetlerin giderilmesi konusunda ne gibi önlemler almayı düşünüyorsunuz?“İstaksi” isminin özel bir şahsa ait olduğu doğru mudur? Doğruysa kullanım hakkı başka bir şahsa ait olan ismin bu proje de kullanılması suç değil midir?Özel bir şirketin farklı şahıslara ait taksilere gerektiğinde ceza uygulayacağı doğru mudur? Doğruysa bu cezalar nasıl uygulanacaktır? Mağduriyet oluşmaması için ne gibi önlemler almayı düşünüyorsunuz?
KAYNAKhttp://www.turkiyeesnafgazetesi.com/ak-parti-istanbul-buyuksehir-belediye-baskani-kadir-topbas-mutlaka-cevap-vermeli.html
Global Supply Chain Operations Verifone Israel11 Ha’amal Street, Park Afek | Rosh Ha’ain, 4809239 IsraelT +972 73 2069002 | M +972 54 6778102 | F +972 73 2069131moshe_i1@verifone.

AKPARTİ İSTANBUL MİLLETVEKİLİ METİN KÜLÜNK:İTAKSİ ŞAİBELİDİR KRİPTO ŞÜPHESİ VARDIR TÜRK VATANDAŞLARININ SEYAHAT ,KONUM VE GÖRÜNTÜ KAYITLARININ GİZLİ MAHFİLERDE TUTULDUĞU ŞÜPHESİ VARDIR.İBB YÖNETİMİ TAKSİCİ KARDEŞLERİMİZE SANKİ DEVLET PROJESİYMİŞ GİBİ DAYATMA YAPMAKTAN VAZGEÇMELİDİR.

İTAKSİ MARKASI İBB YE AİT OLMADIĞININ RESMİ BELGESİ 

İTAKSİ MARKASI ÖZEL BİR FİRMAYA AİT VE O FİRMANIN SAHİBİ AKPARTİ MİLLETVEKİLİNİN OĞLUNUN ŞİRLETİNE AİT BELGESİ İTO KAYITLARI

İTAKSİ CİHAZ VE YAZILIMIN YERLİ VE MİLLİ OLMADIĞI STREAMAX MARKA ÇİN MALI CİHAZ VE YAZILIMIN İTHAL OLDUĞUNUN KANITIDIR.

 

Turkey Taxi Industry Revolutionized by Streamax Solutions

Before 2016, the ride-hailing and taxi industry in Turkey was facing three major drawbacks: the sole dependence on taxi stands made it difficult for passengers to get rides in convenient fashion; the frequent detours taken by taxi drivers and the unknown additional fees resulted in awful passenger experience; the poor overall management at the industry level further deteriorated the relationship between passengers and taxi drivers.

In light of the ongoing issues mentioned above, in 2016, Streamax started analyzing the overall characteristics and major pain points of the Turkish taxi market, while communicating extensively with local taxi associations to gather industry information in order to create an intelligent and localized solution. In 2017, 5200 taxis were equipped with Streamax’s devices as part of a pilot program. In 2019, the highly integrated Streamax Taxi Fleet Management and Surveillance Solution was officially released, gaining extensive public attention. Local media in various cities in Turkey described it as “the first intelligent taxi program in the country”.

BU SORUNUN CEVABI ONLARCA YILDIR YAPILAN BU İHALE MANTIĞINDA SAKLIDIR. YERLİ TEKNOLOJİ GELİŞTİREN FİRMALARA LİSANS VERMEK YERİNE YÖNERGELERLE DE YERLİ FİRMALAR YASAKLANIP İHALE AÇIP YABANCI DEVLETLERİN FİRMALARINA İŞİ VERMEK İÇİN ONLARCA YILDIR BÜROKRASİNİN İÇİNDE BULUNAN VATAN HAİNİ FETOCU BÜROKRATLAR NEDENİ İLE ÜLKEMİZDEN MİLYAR DOLARLIK TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİ  PİYASAYA ÇIKAMAMIŞ VE YEREL-ULUSAL PİYASADAN GLOBAL PAZARA AÇILMASI BİLİNÇLİ ŞEKİLDE ENGELLENMİŞTİR.