Lüks havaalanında dil bilen taksici yok gibi! Sözler kâğıtta kaldı

Eyl - 08
2019

Lüks havaalanında dil bilen taksici yok gibi! Sözler kâğıtta kaldı

Mega yatırımlardan İstanbul Havalimanı’nda çalışan taksici esnafının İngilizce bilmemeleri sıkıntılara sebeb oluyor. Yabancı dil eğitimi olmadığı için turistlerle anlaşamayan esnafa yönelik yakınmalar giderek artıyor.

Dev projelerden İstanbul Havalimanı’nda yabancı dil sorunu yaşanıyor. Terminalde dertlerini anlayacak taksici bulamayan turistlerin şikâyetlerinin ardı arkası kesilmiyor. Şikâyetler İstanbul Havalimanı’nı işleten İGA’yı da rahatsız ediyor. Zira İGA ile Atatürk Havalimanı Taksiciler Kooperatifi 2018’de sözleşme yapılmıştı. Sözleşme tüm taksilerin turkuaz renkli ve konforlu olmalarını; şoförlerin de İngilizce bilmelerini öngörüyordu.

Vaatler havada kaldı

Ne var ki taahhütler yerine getirilmedi, vaatler havada kaldı. İGA’nın bu durum karşısında ne gibi önlemler alacağı, hangi adımları atacağı merak konusu. Çünkü taksici mağduru olan yabancı turistler, ilk olarak havalimanı yetkililerinin kapısını çalıyor ve dertlerine deva bulunmasını talep ediyorlar.

İBB görevini yapmıyor

Taksiler İstanbul Havalimanı’na günde 20 bin yolcu taşıyorlar. Ancak yolcuları bırakıp duraklarına boş dönüyorlar. Havalimanı taksileri de öyle. Bu taksiler ise müşterilerini şehre bırakıyorlar ama havalimanına yolcusuz dönüyorlar. Taksici esnafının bu sıkıntıları karşısında İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) hiçbir adım atmıyor. Belediye, İstanbul Havalimanı’na yolcu getirip götüren taşıtlara turkuaz şartı koymaktan ve kooperatifleri aradan çıkarmaktan kaçınıyor.

Kritik çağrı

Gerek yolcular gerekse taksiciler İBB ve İGA yönetimini anlaşmaya davet ediyorlar; devamlı “El ele verilmeli ve gerekli tedbirler alınmalı. İlk aşamada kriterler belirlenmeli, kontroller ve denetimler arttırılmalı” çağrısı yapıyorlar.

KAYNAK :www.yeniakit.com.tr

İstanbulluların bilgisine!

Yeni Taksi Sistemi ile yolcular ve şoför esnafımızın kazanımları neler olacak?

📌Güvenli ve itibarlı bir taksi sistemi kurulacak.

📌Plakalar İBB’ye, yani 16 Milyon İstanbulluya ait olacak, rant ortadan kalkacak.

📌Taksi sayısındaki artış ile taksiye erişim kolaylaşacak.

📌Yolcu ve güzergâh seçme, fazla ücret alma durumları yaşanmayacak.

📌Aracı ve acenteler devreden çıkacak, şikayetler için resmi muhataplar olacak.

📌Düzenli vardiya sistemi ile şoförlerin kendilerine zaman ayırarak, sosyal hayat kaliteleri yükseltilmiş olacak.

📌Şoför ve yolcular panik butonu ile güven içerisinde yolculuk yapacak.

📌Şoförlerin özlük hakları garanti altına alınacak. Sigortaları ve işsizlik primleri tam olarak yatırılacak.

📌Hizmet kalitesi standartları ve sürekli denetimler ile kalite korunacak.

📌Sosyal yardım ve primler ile net 6.622 tl ücret verilecek. Bu sayede sürücüler gelir kaygısı yaşamadan sadece işlerini iyi yapmaya odaklanacak.

📌Araçların sürekli temiz, hijyen kuralları uygulanan ve bakımlı olması sağlanacak.

📌Uygulama ile yolcular yaklaşık ne kadar zamanda varacaklarını ve ne kadar ödeme yapacağını bilecek, verilen hizmeti oylayarak denetim de gerçekleştirmiş olacak.